Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Це репутаційний удар для країни»

Наукова спільнота вкотре вимагає від парламенту утриматися від призначення Сергія Шкарлета керівником Міносвіти
15 грудня, 18:35

Освітяни та вчені збирають підписи під відкритим зверненням до голови парламенту Дмитра Разумкова та народних депутатів щодо імовірного призначення міністром освіти та науки України Сергія Шкарлета. Наразі лист підписали десятки осіб. У звернені вони закликають парламент утриматися від призначення Шкарлета міністром. Нагадаємо, наразі він обіймає посаду виконувача обов’язків. Глава уряду Денис Шмигаль пояснював, що у цьому статусі Шкарлет повинен пройти тримісячний випробувальний термін, строк якого закінчився ще у вересні.

Тепер Верховна Рада збирається призначити в.о. міністра повноцінним керівником відомства, хоча кандидатуру Шкарлета від самого початку його появи у  МОН не схвалює наукова та освітянська спільнота. «Ще в червні 2020 року, після появи оприлюднених на інтернет-ресурсі false-science.ucoz.ua аналітичних матеріалів щодо виявлення плагіату у так званих наукових працях С.М.Шкарлета, 40 провідних науковців та освітян закликали не підтримувати його кандидатуру на посаду міністра освіти і науки», — нагадали автори листа. Згодом false-science.ucoz.ua оприлюднив низку нових матеріалів із висновками про наявність плагіату у докторській дисертації Шкарлета.

Як писав раніше «День», політика Шкарлета викликає невдоволення суспільства через загрози згортання реформ у шкільній та університетській освіті. «Свідомо затягується внесення низки важливих проєктів нормативних актів, що пов’язані з реформою наукової сфери та з реформою системи присудження наукових ступенів. Принципові члени Атестаційної колегії МОН, котрі чітко стояли на позиціях академічної доброчесності, виведені зі складу колегії. Постійні збурення вносять у суспільство озвучувані з боку міністерства суперечливі плани щодо реформ шкільної освіти, де йдеться то про початок навчання дітей із 5 років, то про повернення до десятирічки, або ж реанімуються ідеї часів Табачника про збільшення ваги атестату при вступі до вишів і необов’язковість здачі ЗНО», — наводять інші аргументи підписанти звернення.

На їхню думку, продовжити розпочаті реформи науки та освіти має міністр, що користуватиметься повагою освітянської і наукової спільноти. «Людина, в якої знайшли академічний плагіат, вже гарантовано некваліфікована, недоброчесна, а розмови, що це хороший менеджер, — це неправда. Людина, яка імітує наукову діяльність, не може бути хорошим менеджером. І сам по собі академічний плагіат — це ознака серйозних психологічних проблем. Про це ідеться в будь-якій літературі з менеджменту, бо така людина буде підбирати неякісні кадри, ненавидіти компетентних та розумних людей. Далі — репутаційні ризики, адже затверджений академічний плагіатор, підтверджений іноземними експертами, — це репутаційний удар для країни. Це недовіра до наших дипломів, — зазначає одна з підписантів звернення, кандидатка фізико-математичних наук Ірина ЄГОРЧЕНКО. — Бачимо постійну неправду вчителям щодо зарплат, усі ці вкидання про школу з 5 років та подібні інформаційні закиди — це теж прояв некомпетентності. Це все відбувається тому, що Шкарлет — свій для Зеленського. Знаю, що його радила подруга батьків президента. Плюс — це протабачниківська людина, якраз діячі часів ексміністра мають розуміння, що освіта має велике значення для проросійської адженди. Проросійським силам вигідно мати людину, яка буде просувати на керівній посаді всяку єресь. Росії вигідна повна деградація української вищої освіти, щоб розумні діти їхали в РФ вчитися (у кого нема грошей для навчання за кордон або хто не проходить по закордонних грантах). Росія постійно слідкує за нашими олімпіадниками. Усі вони отримують запрошення на безкоштовні навчальні російські табори».

Ці аргументи мали б поставити крапку у конфлікті, чи швидше несприйнятті в.о. міністра експертами. Бо щодалі — то більше казусів виринає зі стін міністерства. Так, цього тижня МОН оприлюднило заяву, що буде аналізувати ситуацію, яким чином у підручнику «Захист Вітчизни» для 10-го класу з’явилися зображення військових в екіпіровці РФ.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати