Побудуємо гвінейцям залізницю...
За словами посла України в Гвінеї Валерія Пивоварова, Миколаївський глиноземний завод зараз працює майже виключно на гвінейських бокситах, відповідних контрактів підписано вже на поставки 2 млн. тонн сировини — цього вистачить майже на десять років. Крім того, Україна плекає надії на участь у будівництві трансгвінейської залізниці та оновлення парку гвінейської військової техніки — бо з того, що у свій час поставив СРСР, на ходу лише третина. Проект побудови залізниці оцінюється в кілька мільярдів доларів, його Україна самотужки «не потягне», й темою переговорів стане також залучення третьої сторони, передусім — фінансиста.
Гвінея — одна з тих небагатьох країн, які ще не ведуть антидемпінгових процесів проти поставок українського металу, і з задоволенням його купує — як і цемент, і військові автомобілі. І, схоже, Гвінея збирається щось замовити на Миколаївському суднобудівному заводі ім. 61 комунара — його президент Конте збирається відвідати у п’ятницю.
Ще один плюс — за словами посла Пивоварова — те, що Гвінея заборгувала Росії близько $50 млн., і через те з набагато більшим бажанням йде на контакти з Україною.
«Чорний континент», як завжди, має й свої нюанси — досі, як стверджує Пивоваров, представники «білих» країн не виграли в місцевих судах жодного процесу — тому обережність не завадить.
Взагалі ж багато хто з фахівців зізнавався кореспонденту «Дня», що торгувати Україна не вміє — у тому числі й з Африкою. Добре було б, якби Гвінея стала першим спростуванням цього.