Генерал Лебедь повертається

Наталія ЗЕЛЕНІНА, "День"

Колишній секретар Ради безпеки Російської Федерації генерал Олександр Лебедь повідомив, що балотуватиметься на посаду губернатора Красноярського краю.

Вибори керівника одного з найбільших та найвпливовіших суб'єктів Російської Федерації відбудуться 26 квітня. Дотепер фаворитом на них вважався нинішній керівник крайової адміністрації Валерій Зубов. Однак бажання Лебедя докорінно змінює всю ситуацію навколо виборів і робить їх подією федерального рівня. Адже саме на цих виборах буде перевірятися, чи здатний політик, який і досі не розпрощався із мріями про власне президентство, сподобатися мешканцям хоча б окремого суб'єкта федерації. Зрозуміло, навіщо Лебедю Красноярський край. Він довго примірявся до посади керівника одного з регіонів Росії, адже ця посада дає і членство у верхній палаті Федеральних зборів - Раді Федерації, і можливість нових контактів у політичних та бізнесових колах. Красноярська нафта дає Лебедю можливість балансувати між російськими підприємцями вже сьогодні: газета "Русский телеграф", скажімо, вважає, що генерала можуть підтримати господарі нового холдингу "ЮКСІ" Борис Березовський і Михайло Ходоровський, у той час як група ОНЕКСІМ підтримуватиме нинішнього губернатора. Однак така ситуація малоймовірна. У підприємницьких колах Лебедь вважається людиною непередбачуваною і далекою від бажання виконувати обіцяне, до того ж із Березовським він уже давно ворогує. Цілком реальною здається підтримка сусідньої Хакасії, де керівником уряду - брат генерала, відставний полковник Олексій Лебедь. До того ж Лебедя можуть підтримати і красноярські "авторитети", незадоволені нинішнім губернатором. Однак це ще не означає, що Лебедь обов'язково виграє. Усе ж таки для красноярців він - людина з Москви, яка й не приховує, що має на меті Кремль. До того ж відомо, що Лебедь у поганих стосунках із нинішнім господарем Кремля і розраховувати на гарне ставлення центру до красноярських проблем край із Лебедем на чолі навряд чи зможе. А якщо забути про великий бізнес і згадати про велику політику, стає зрозумілим, що проти Лебедя в Сибіру будуть грати всі, буквально всі: і партія влади, і комуністи, і жириновці, і демократи... Чи спроможний буде генерал-популіст перебороти таку протидію?

Проте одного опальний генерал уже досяг: в найближчі три місяці він знову буде в центрі уваги мас-медіа, газети вже друкують його фотографії і статті про його шанси, телебачення замовляє репортажі в сибірських власкорів. "Завісу мовчання" Лебедь подолав. Можливо, сьогодні йому потрібно саме це?

Москва

ДОСЛІДЖЕННЯ

День святого Валентина по-французьки

Сьогодні всі закохані Франції святкують день святого Валентина. Це свято тут вельми популярне й дає чималі прибутки комерсантам.

За давніх давен дійшла до нас легенда, ніби в день святого Валентина справляють заручини птахи, щоб за місяць об'єднатися по двоє. Звідси в XIV столітті в Англії народилася традиція - кожен юнак на один рік ставав залицяльником першої зустрінутої цього дня красуні. Та це лише одна з численних версій про виникнення Свята закоханих.

Загалом, французи вважають, що святих Валентинів існувало принаймні троє. Просто з часом їх об'єднали в єдиний образ покровителя кохаючих сердець. Перший із них на початку нашої ери був теологом і його теорія коштувала йому голови. Другий Валентин був італійським єпископом, який мав звичай дарувати квіти молодим людям, котрі проходили повз його будинок. Третього з відомих Валентинів захопили і стратили римляни за християнські проповіді, але перед смертю він повернув зір сліпій дочці свого ката, й вона, ясна річ, відразу закохалась у нього.

Давня традиція дістала останнім часом у Франції новий поштовх - почасти економічний, почасти соціальний. Велику роль у "просуванні" цього свята грає телебачення - починаючи з реклами й закінчуючи дитячими передачами - усі нині говорять лише про кохання. Мобільні телефони, пральні порошки, автомобілі й макаронні вироби існують (судячи з реклами) тільки для закоханих. На інтелектуальних каналах намагаються розібратися з біохімією кохання, а на решті, й пізніше, віддають перевагу практичній частині цього чарівного почуття.

Реклама на вулицях і в транспорті закликає парижан дарувати своїм коханим у День святого Валентина парфуми, білизну і, певна річ, квіти, які в цей час найчастіше бувають не першої свіжості. На біржі квітів у Голландії до свята ціни піднімаються втричі-вчетверо, тож продавці притримують товар, аби згодом продати дорожче. Цікаво, що третина букетів, подарованих тут із нагоди дня закоханих, ростуть у Колумбії чи Лівії, а орхідеї вирощують під Парижем шляхом клонування. У 12-місячному віці цю дивовижну рослину "підгодовують" бананами й вугіллям - таке дивне поєднання орхідеям до смаку. До речі, у Франції не лише чоловіки дарують квіти своїм дамам серця, пані також може піднести букет своєму коханому.

14 лютого чимало відомих французьких газет і часописів друкують освідчення в коханні або знаменитостей, або своїх читачів. "Ліберасьон", приміром, уже кілька років поспіль відводить для цих "декларацій" кохання 16 сторінок свого номера. Проте, словами, хоч і солодкими, як відомо не наїсися. В День святого Валентина у французів заведено повести кохану в хороший ресторан, місця в якому слід замовляти заздалегідь, інакше не потрапиш. Паризькі питні установи активізуються з нагоди свята, пропонуючи неймовірні кулінарні шедеври. "Душка", "Циганські скрипки" й інші російські ресторани обіцяють своїм клієнтам інтимний вечір при свічках, в обов'язковому супроводі народного співу.

Французькі психологи вважають, що зростання популярності свята закоханих у їхній країні пов'язано з невпинним зниженням кількості шлюбів, кожен третій з яких у Франції закінчується розлученням. Поняття "весілля" втрачає тут свою цінність. Кожен другий парижанин живе нині як сам собі знає. Це не означає, що він цілком самотній. Просто в нього чи в неї немає власної родини. Тож день святого Валентина виявляється дуже доречним, адже кожен може бути хоч трішки в когось закоханим, а свято - гарний привід згадати про це.

Париж