Футбол як засіб шантажу

обрали французькі авіатори Олег ДОРОЖОВЕЦЬ, «День» Учора завершився термін, який профспілки найбільшої французької авіакомпанії «Ейр Франс» дали своєму керівництву для того, аби воно переглянуло умови оплати працівників фірми. Якщо їхні умови не будуть прийняті, льотчики і стюардеси погрожують двотижневим страйком. Правління «Ейр Франс» вважає вимоги свого персоналу безпідставними, стверджуючи, що зарплати та преміальні у нього не гірші, ніж у будь-якій із держав ЄС.

Однак наслідки цього страйку, якщо сторонам не вдасться дійти компромісу, можуть бути катастрофічними і для компанії, й для Франції взагалі. Річ у тому, що «Ейр Франс» є офіційним перевізником цьогорічного чемпіонату світу з футболу, який стартує у Парижі 10 червня. Саме на першу декаду місяця очікується пік пасажирських перевезень. За рахунок чемпіонату «Ейр Франс» сподівалася суттєво поправити своє матеріальне становище, яке останнім часом, особливо після того, як на європейський ринок прорвалися американські авіакомпанії, не було блискучим. А тому слід визнати, що її працівники вибрали дуже вдалий час для атаки на своїх роботодавців.

До речі, не так давно на футбольному ажіотажі у Франції пробували зіграти й місцеві залізничники. Вони обіцяли перекрити всі під’їзди до нового футбольного стадіону під Парижем у день його відкриття, якщо їм не піднімуть посадові тарифи. Суперечку доводилося врегульовувати Міністерству транспорту країни. Ще один аналогічний інцидент може обернутися відставкою керівництва цього відомства, яке зараз, до речі, очолює один із керівників французької компартії. З іншого боку, урядові Ліонеля Жоспена не надто вигідно прощатися з цим міністром. По-перше, на комуністів у разі чого можна списати проблеми з транспортом на футбольному чемпіонаті. По-друге, виведення зі складу кабінету одного з небагатьох комуністів може посварити Соцпартію Жоспена з молодшими партнерами в правлячій коаліції, а отже, й позбавити її абсолютної більшості в парламенті.