Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Заміксувати» туризм

Під час дводенного туристичного хакатону вінничани напрацювали десять інноваційних ідей для розвитку туризму у своєму місті
22 січня, 10:51

ІТшники, готельєри, екскурсоводи, маркетологи, дизайнери, працівники музеїв та громадські активісти зібралися на перший туристичний хакатон «TourMIX: заміксуй туризм у Вінниці», який днями проходив у місті над Бугом. Головна мета події — створити унікальні туристичні продукти задля розвитку туристичного бізнесу міста. Два дні учасники та учасниці розробляли різнопланові проєкти. Це тури, фестивалі, форуми, конференції, які можна реалізовувати самостійно або в партнерстві з органами місцевого самоврядування, бізнесом чи громадським сектором. Обов’язковими вимогами були інноваційність, актуальність, реалістичність, креативність, потенціал та поява нових ресурсів: локацій, об’єктів, закладів, форматів, подій.

ДЕСЯТЬ УНІКАЛЬНИХ ТУРИСТИЧНИХ ПРОДУКТІВ

По завершенні туристичного хакатону команди представили десять проєктів. Серед них були гастрофестивалі, екскурсійні тури, нові локації ба навіть ресторації. Оцінювало туристичні продукти кваліфіковане журі з «акул» туристичного бізнесу. Перевагу отримали ті туристичні продукти, які мали детальну концепцію свого туристичного продукту і готову айдентику: лого, стиль, матеріальне вираження, план реалізації проєкту, просування та бюджет. Відповідно до критеріїв найкращим став проєкт «Мобільний додаток Old City», за допомогою якого можна робити селфі з історичними подіями і постатями Вінниці і який матиме аудіовізуальний контент та фотоквест про Вінницю 100-річної давнини.

«Ми можемо впевнено констатувати, що 2019 року у Вінниці було більше туристів, і вони більше залишили грошей у нашому місті, в тому числі й завдяки туристичному збору. Бюджет туристичної галузі 2019 року склав понад 1,6 млн грн, — відзначає директор департаменту маркетингу міста і туризму Вінницької міськради Олександр ВЕШЕЛЕНІ. — Наша політика — створювати умови для того, щоб у місті народжувалися креативні ідеї і здобували підтримку. І саме для цього провели хакатон. Унікальність — це основне його гасло, бо такою має стати Вінниця. Тому найкращі туристичні продукти, які були представлені за результатами хакатону, будуть включені у Стратегію розвитку туризму Вінниці-2030. Вона наразі напрацьовується в партнерстві з проєктом ПРОМІС і надасть можливість системно розвивати пріоритетні напрямки й покращити туристичну пропозицію міста».

Серед тих ідей, які точно будуть реалізовані, звичайно, переможець «Мобільний додаток Old City», також соціальний ресторан «Коцюбинський-2020», фестиваль морозива Funny Bear, Український координаційний центр паломництва «Шлях Святого Якова», Центр ремесел та сімейного відпочинку «Дунстан», арт-пікнік Intermezzo та інші. Однак розраховувати на 100% фінансову підтримку міськради авторам проєктів не варто, а от у просуванні та промоції профільний департамент допоможе й забезпечить належну підтримку.

НЕ «ВІДМІННО»,АЛЕ Й НЕ «ЗАДОВІЛЬНО»

До слова, у липні 2019 року вперше було проведене маркетингове дослідження туристичної привабливості міста Вінниці, в межах якого було опитано 400 гостей міста віком від 18 років. Опитування показало, що 61,6% відвідувачів обирають Вінницю для відпочинку, 57,8% із них залишаються на ночівлю. У географічному зрізі найбільше туристів представляють такі регіони України, як Вінницька область — 25,7%, Київ — 19,2%, Хмельницька область — 12,2%, Житомирська область — 7,7%, Київська, Одеська, Дніпропетровська області — по 3%. Частка іноземців серед туристів становить лише 8,2%. Також вдалося порахувати, скільки складають витрати туристів на добу у Вінниці — це в середньому 903 гривні, тобто відпочинок досить бюджетний. Водночас середня тривалість перебування у місті становить чотири дні та три ночі. Загалом за п’ятибальною шкалою відвідувачі Вінниці оцінили місто на 4,13 бала.

Туристи визначили Вінницю такими словами: «Гарне, приємне місто», «Тихе, спокійне, малогабаритне місто», «Місто має свій дух, стає європейським», «Все сподобалось. Навіть бомжі симпатичні :)». Переважна частина туристів (43%) згадують міські фонтани, однак без чіткої ідентифікації (хоча у Вінниці їх кілька). Водночас у прямих питаннях щодо фонтану Roshen називали його однією із цілей відвідування Вінниці. Із негативних моментів респонденти зауважили, що їх вразили невідреставровані та недобудовані будівлі, у місті небагато цікавих пам’яток, засилля зовнішньої реклами на вулицях, затори, відсутні громадські вбиральні тощо. Також відзначали велику кількість жебраків на вулицях і нецензурну лайку. Щодо сервісу, то туристи залишилися незадоволеними довгим очікуванням замовлень у ресторанах, поганою якістю медичних послуг та відсутністю туристичної інформації.

УСЕ ТІЛЬКИ ПОЧИНАЄТЬСЯ

Як виправдання, системний та активний розвиток туризму в місті розпочався лише на початку 2019 року, коли було створено департамент маркетингу міста і туризму. Його робота розпочалася з розробки нового бренду «Вінниця — місто ідей», який сподобався далеко не всім (перший млинець видався глевким). Потім була напрацьована маркетингова стратегія, розроблена система діджитал-маркетингу через сторінки Visit Vinnytsia в соціальних мережах (Facebook, Instagram, Youtube), і вже в середині травня 2019-го відбулася презентація інформаційно-туристичного сайта Vinnytsia.city з новими екскурсійними турами, локаціями, місцями, що їх можна відвідати, там поїсти і переночувати.

Для посилення промоції чи не вперше туристичний потенціал Вінниці почали представляти на виставках та міжнародних салонах, зокрема UITT «Україна: подорожі і туризм» у Києві, де за оцінками журналістів, стенд територіальної громади і регіону визнали другим найкращим серед експонентів Ukrainian Hospitality Days. Також місто представило свій туристичний потенціал на Міжнародному ярмарку срібних поколінь Targi Seniora, який відбувся восени в польському Кельце. У межах заходу відвідувачі мали нагоду познайомитися з туристичними пропозиціями Вінницького регіону у сферах гостинності, медичного туризму, рекреації, відпочинку. Крім цього, Вінницька ОТГ упродовж року була представлена на туристичних заходах, зокрема в Тернополі, Одесі, Житомирі, Миколаєві, Кременчуку, Чернігові й Харкові.

«Загалом про туристичний потенціал міста Вінниці минулого року написали 23 видання. Місто відвідав один із найрейтинговіших тревел-блогерів України Антон Тараненко, а також знімальні групи проєктів про подорожі Blog 360, «Орел і решка», Ukrainer. Загальна кількість переглядів цих матеріалів склала 350 тисяч. А перший туристичний промо-ролик «Вінниця — це про Win-Win» — здобув за перші два місяці ротації в соцмережах 430 тисяч переглядів, тобто у нас усе тільки починається», — відзначив Олександр Вешелені.

СТАРІ ВИКЛИКИ ТА АМБІТНІ ЦІЛІ

Тим часом директор департаменту не приховує, що існує чимало викликів, які потребують відповіді уже найближчими роками. Серед них — формування майданчиків комунікації влади, бізнесу та громадськості, місту бракує освітніх програм для підвищення якості сервісу, немає нових туристичних стартапів, а також кластеризації галузі загалом. Олександр Вешелені сподівається, що всі ці й багато інших питань, які виникатимуть по ходу, вдасться вирішити завдяки створенню багатофункціонального туристичного хабу. Його планують відкрити у частині нежитлової будівлі в центрі міста. Концепція та проєкт уже розроблені. Вартість ремонтних робіт становить 11,387 мільйона гривень. У разі, якщо для цього нададуть кошти і тендерна закупівля буде вдалою, роботи планують завершити до кінця 2020 року.

«Це місце має поєднає в собі сучасний інформаційний центр зі світовими стандартами обслуговування, кав’ярню з літньою терасою, вуличними меблями та велопарковкою, івент-простір та відпочинкову зону, кімнату для тренінгів і коворкінг, а також робочі кабінети департаменту маркетингу міста і туризму і КП «Подільський туристично-інформаційний центр, — резюмує Олександр Вешелені. — На 2020 рік ми ставимо перед собою амбітну мету — розширити можливості дозвілля та активностей у місті та його околицях на вікенди (незалежно від пори року), а також підсилити пропозиції ділових та лікувальних поїздок. Для цього разом з гідами напрацьовуємо нові тематичні маршрути і програми гастротурів, також продовжуємо комунікацію з музеями для підсилення їхньої інтерактивності та привабливості. Тепер маємо низку ідей за результатами туристичного хакатону».

До кінця літа цього року робоча група з більш ніж 60 учасників має підготувати Стратегію розвитку туризму-2030, де будуть зафіксовані всі амбітні цілі, які обговорюються в громаді: використання потенціалу річки і зелених зон, збереження та розвиток пам’яток і музеїв, підсилення подієвого туризму через масштабні фестивалі, забезпечення інфраструктури для MICE-напрямку, вдосконалення сервісу, оновлення навігації, а також поява нового сучасного туристичного хабу і картки туриста.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати