МЕНЮ

Унікальні локації – з дотриманням дистанції

Іван АНТИПЕНКО, «День», Херсон
1 липня, 2020 - 19:37
На Херсонщині стартував новий туристичний проєкт, покликаний привернути більше уваги до регіону

Головна мета проєкту «TripMustGoOn» — зміна ставлення місцевої громади до Херсонщини як до туристичного краю через показ реальних привабливих локацій і можливостей для росту: розвиток турпродукту, інфраструктури, вдосконалення логістики, залучення дотичного бізнесу. Новий контент про туристичні можливості Херсонської області в рамках проєкту, який реалізується за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), створює громадська організація «Центр живої історії «Олешшя» у складі Регіональної туристичної організації «Туризм Херсона» та в партнерстві з управлінням туризму та курортів Херсонської ОДА.

Зйомки проводять на привабливих локаціях: Арабатська стрілка, о. Бірючий, о. Джарилгач, Сиваш, Олешківські піски, заповідник «Асканія Нова», Станіславські скелі, плавні Дніпра та інші.

Ініціатори проєкту хочуть популяризувати Херсонщину як малодосліджений напрямок. Окрім сезонного туризму задля відпочинку, Херсонська область є привабливою для туризму протягом року, але ці напрямки ще недостатньо відомі.

МАЯК ХАБЛОВСЬКИЙ ЗАДНІЙ ПОБЛИЗУ С. ОЛЕКСАНДРІВКА БІЛОЗЕРСЬКОГО РАЙОНУ

Обмеження міжнародних поїздок та негативні економічні наслідки пандемії COVID-19 скоротять обсяги відпусток поза межами України цього року. Очікується збільшення попиту на внутрішній туризм, що створить вікно можливостей для підвищення привабливості Херсона, як напрямку для безпечного та цікавого туризму, вважають автори проєкту «TripMustGoOn».

«День» поговорив з одним із авторів проєкту, керівником організації «Туризм Херсона» Павлом БІЛЕЦЬКИМ про те, який контент створюється, хто і як його використовуватиме та яка від цього користь регіону.

ТРИ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ

— На нашу думку, є три важливі моменти, які заважають розвитку туризму. На першому місці — контент. Про нас глобально на ринку туризму в Україні і в світі ніхто не знає. Нас не шукають, бо мало інформації. А коли дізнаються — «Ой, прикольно, там так гарно». Тому нам потрібно створювати новий, якісний контент, який продається.

В рамках цього проєкту ми створюємо новий інформаційний ресурс трьома мовами (українською, англійською, російською) з новим контентом, відзнятим як на популярних локаціях, так і на менш досліджених.

На другому місці — відсутність туристичного продукту. Тобто у нас є круті місця, про які всі говорять і які потенційно можуть бути мегапопулярними. Але ти приїжджаєш на острів Джарилгач. Що там робити? — Нічого. В Олешківські піски — та сама історія. Цим контентом ми хочемо поділитися з усіма, кому цікаво створювати турпродукт. Ділимось безкоштовно і кажемо: якщо ви хочете щось робити в пісках, ось вам «смачні», класні фото, відео про пустелю, беріть, розвивайтесь.

Третій важливий момент — пошук підрядників, які можуть привозити людей організованими групами. На сьогодні це окремі люди, які окремо сюди дістаються. Наша компанія «ХерсоON» — одна з небагатьох, яка привозить групи з Одеси, Києва, Дніпра, інших міст. Але для того, щоб знайти таких партнерів, знов-таки потрібен контент.

ФІНАНСУВАННЯ

— Раніше ми створювали контент про туризм власними силами, але маленькою компанією робити це «боляче». У міжсезоння з 2018 на 2019    рік ми витратили на це приблизно 15 тис. доларів. І побачили, що цього недостатньо. Тому постало питання про залучення додаткових ресурсів.

З міськими і обласними управліннями ми дружимо, але розуміємо, що нескоро там знайдуться великі кошти на такі проєкти. Знайшли підтримку в рамках програми UCBI («Зміцнення громадської довіри») від USAID. Вони є основними донорами плюс ми деяку частину в експедиціях беремо на себе, якщо хочемо відзняти більше. Проєкт розрахований до листопада цього року.

ЗЙОМКИ

— Маємо план зйомок по кожній локації, групу професійних операторів і фотографів, наразі процес проходить активно. Радує, що люди долучаються і цікавляться. Коли знімали у плавнях, байдарочники згодилися на вигідних умовах дати більше інструкторів, свій флот і, звичайно, приділити час. Тобто є розуміння, що це дозволить продавати себе краще, розповідати про це на виставках, журналістам. Або, наприклад, дизайнер зі Львова побачив, що ми вибираємо логотип проєкту і згодився допомогти. Його варіант не переміг, однак ініціатива була приємна.

СКІЛЬКИ І ЯКИЙ КОНТЕНТ

— У межах проєкту планується 60 статей, кожна трьома мовами. Це матеріали як про окремі локації, так і загального оглядового характеру на кшталт «Топ-місця Херсонщини для фотосесії». Буде дуже багато фото плюс вісім відеороликів про найкращі, найпідготовленіші локації для туризму. Також розробляємо чат-бот для Телеграму і Фейсбуку, який буде провідником по цьому контенту. Ти питаєш у нього, наприклад, «Що подивитися в Асканії?», і отримуєш різні варіанти.

В рамках проєкту буде фотовиставка найкращих робіт, знятих за цей період (з травня по листопад). Орієнтовно 80 фото на мобільних стендах, які можна показувати в різних населених пунктах. Цією виставкою ми б хотіли показати самим херсонцям, наскільки цікавий і гарний наш регіон. Щоб наші мешканці знали, поважали, любили ці землі і були послами Херсонщини в інших областях.

Ще одна активність в рамках проєкту — конкурс ідей сувенірів. Буде чотири номінації. Це різні дрібні штуки: магніти, брелоки тощо. Друга — це поліграфія (буклети, плакати, календарі), третя — декор (чашки, статуетки) і четверта — одяг. В кожній номінації буде обраний переможець і за гроші проєкту виготовлений перший тираж. 10% цього тиражу ми віддаємо автору, а інше буде поширено в рамках промоакцій з блогерами, журналістами, лідерами думок. Плануємо також виготовити 5 буклетів з найцікавішими статтями для роздачі в ресторанах, готелях, туристичних центрах.

Для ще більшого поширення інформації про наш регіон ми хочемо попрацювати з місцевими фермерами для розміщення на херсонських кавунах наліпок із qr-кодами, за якими можна буде більше дізнатися про область. Так чи інакше, але асоціація з кавунами у нас уже усталена, і це можна використати. Якщо з Херсона до Києва ходять баржі з кавунами — давайте їх забрендуємо.

ПАНДЕМІЯ І ВНУТРІШНІЙ ТУРИЗМ

— Про це багато говорять. Дійсно, є шанс покращити ситуацію у сфері туризму загалом по країні. Схожа ситуація була у 2015 році, коли українці почали багато подорожувати країною. Це треба або використати на краще (створити контент, розвинути інфраструктуру), або знов усе змарнувати.

Кордони закриті, але люди все одно поїдуть у відпустки. На наших морях уже багато людей. Питання — куди вони поїдуть: в Одесу, Херсон, Карпати... Є конкуренція. Тому, безумовно, ми не можемо тільки показувати красу, і не працювати над якістю сервісу. Інакше до нас приїдуть лише одного разу. Тому наш контент буде красивий, але правдивий.

З роками інфраструктура розвивається. Завдяки безвізу люди змогли оцінити рівень у різних країнах, стали вимогливішими. Це добре, і на це треба реагувати. В тому числі вирішувати такі завдання, як логістика. Якщо до нас ходить мало потягів — значить треба більше, якщо в нашому напрямку погані дороги — треба добиватися їх ремонту. Над цим треба працювати всім. Хоча я переконаний, що інфраструктура — не на першому місці. Люди їдуть і так, це видно на узбережжях. Однак якщо працювати над інфраструктурою і продуманим продуктом — приїдуть значно більше. І від цього виграють усі.

До речі, щодо локацій, будемо акцентувати увагу, що у нас є багато місць, де можна відпочивати з дотриманням соціальної дистанції. Десятки кілометрів пляжів — Арабатська стрілка, Кінбурн, Джарилгач, Олешківські піски — будь ласка. Зараз це особливо актуально.

Фото надані Павлом Білецьким