МЕНЮ

«Немає провінції для тих, хто ставить високу планку!»

Наталія МАЛІМОН, «День», Луцьк
4 липня, 2019 - 19:36
Із тридцяти випускників 2019 року Локачинської гімназії — вісім було нагороджено медалями

ФАКТ...

Радістю цієї події найпершою поділилася директорка опорного навчального закладу «НВК «Локачинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів — гімназія» Оксана Сахарчук. На своїй сторінці в соціальній мережі вона написала, що цьогорічний випуск — найуспішніший у новітній історії Локачинської гімназії: «Золотими медалями відзначено Мощук Аню і Челядін Дарину. Срібними медалями нагороджено Сірука Павла, Вознюк Олю, Трачук Яну, Томчука Максима, Омельчук Каріну, Колошнюк Оксану. Пишаюся вами! Високого лету і сонячних життєвих доріг вам, випускники 2019 року! Ще раз спростовано міф про те, що в Локачинській гімназії не реально успішно навчатися, якщо ти випускник сільської школи. Челядін Дарина — випускниця Озютичівської ЗОШ І-ІІ ступенів 2017 року — продовжила навчання в Локачинській гімназії і стала ЗОЛОТОЮ медалісткою! Велике спасибі за «фундамент» храму знань Дарини, закладений батьками та педагогічним колективом Озютичівської школи (директор Гапяк Олександр Володимирович)! Разом плекаємо МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ!»

Нещодавно сама Оксана Ярославівна була відзначена обласною премією імені Йосипа Гошовського — «за заслуги в сфері освіти». А торік її заступник і вчитель гімназії Віктор Никитюк став переможцем всеукраїнського вчительського конкурсу в номінації «Фізика»: і Волинь вперше перемогла в цій номінації. Як вдається гімназії з невеликого волинського містечка бути однією з найкращих у регіоні?

...І КОМЕНТАР

Найперше, що цікавило б, це питання, чи мають локачинські діти репетиторів? Адже не секрет, що дуже часто школа з тих чи тих причин не дає достатніх знань, щоб успішно скласти ЗНО, яке має великий вплив загалом на присудження медалей. Крім нього, враховуються ще й семестрові підсумки навчання в десятому та одинадцятому класах.

«У нашій гімназії відпрацьована система підготовки учнів до складання ЗНО, — каже Оксана Ярославівна САХАРЧУК. — Уже наприкінці серпня — на початку вересня ми проводимо анкетування з метою з’ясувати, які предмети для складання державної підсумкової атестації в формі ЗНО хочуть обрати учні, підготовка з яких потрібна їм найбільше. Тоді на основі анкет формуємо групи (не менш як із п’яти предметів), із якими наші вчителі і займаються додатково після уроків. Для дітей це, зрозуміло, безоплатно. Ми дуже зацікавлені, аби діти здобули в школі міцні знання, необхідні компетентності, щоб перепустку (в формі ЗНО) на навчання у вищий заклад освіти своєї мрії наші випускники обов’язково отримали. Заняття проводимо за програмою ЗНО, адже одне, коли діти пишуть письмову роботу чи відповідають усно, це їм із років навчання вже звично, і зовсім інше, коли доводиться працювати з різними типами тестів. Ми стараємося їх підтримати й підготувати і психологічно. До речі, часто відвідують такі заняття і десятикласники, які вже визначилися з предметами на ЗНО. Серед інших шкільних лайфхаків підготовки до ЗНО — проведення самостійних та контрольних робіт із навчальних предметів у 9 — 11-х класах, державної підсумкової атестації в 9 класі з української мови та української літератури в формі тестових завдань, складених на основі завдань ЗНО В ЦОЯО».

Директора дуже радує те, що є взаєморозуміння з батьками: «Вони підтримують учителів у всіх починаннях задля розвитку в дітей позитивної мотивації до навчання, з розумінням ставляться до рекомендації коригування індивідуальної траєкторії розвитку школяра з метою його успішної самореалізації».

Наукові пікніки, учнівські наукові конференції, турнірні бої, конкурси в Малій академії наук уже давно стали звичними для локачинських гімназистів. Учителі заохочують школярів, каже Оксана Ярославівна, до участі в різних формах інтелектуальних випробувань. Гімназія щороку має медалістів, але стільки, як цього року, їх ще не було. Бали, які набрали медалісти з різних предметів, досить високі: є і 193, і 195, і 196. На високий і достатній рівень склали цьогоріч ДПА в формі ЗНО з історії України, біології 83% випускників, із географії 81%, із української мови 77%, з англійської мови — 100 відсотків, тобто всі, хто обрав цей предмет на ДПА. І завдяки своїм знанням випускники Локачинської гімназії щороку вступають у престижні вищі навчальні заклади України, такі як Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», причому по 4-7 випускників щороку. «Ба більше, ми ще й отримуємо потім подячні листи за наших учнів від адміністрації вишів із пропозицією подальшої співпраці!», — каже Оксана Сахарчук. Усі випускники 11-А класу торік вступили у вищі навчальні заклади третього-четвертого рівнів акредитації. 74 відсотки тогорічних випускників вступили на державну форму навчання. Це те, що свідчить про високий рівень освітніх послуг, які надаються в Локачах, і це те, чим гордиться гімназія.

Завдяки ЗНО золота чи срібна медаль сьогодні є підтвердженням високих знань учня, але практично вона вже не дає тих пільг при вступі, які надавала раніше. Проте такі відзнаки, вважає Оксана Сахарчук, мають бути найперше для моральної відзнаки випускника, визнання рівня його досягнень. Найкраще про це висловилася головний редактор газети «День», почесна громадянка Локач Лариса ІВШИНА, коли вітала свою школу з «урожаєм медалей»: «Найкращі вітання чудовим випускникам нашої школи! І вдячність учителям! Моя медаль дала мені додаткову впевненість і «морозостійкість», і зміцнила переконаність — немає провінції для тих, хто ставить високу планку. Локачі — завжди в серці!»

Інша річ, що наразі вчителі, які ведуть учнів до висот знань, ще не мають належної віддяки. Так, морально — дуже приємно. Але через те, що Локачинському району не вистачає освітньої субвенції і на зарплати педагогам, вчителі Локачинської гімназії, учні якої щороку підтверджують високий рівень знань, також, як і інші, отримали лише частину коштів із відпускних... Так само їм «світить» заборгованість по зарплаті. Так само, як вчителям малокомплектних шкіл, їм виплачують лише 5 відсотків надбавки за престижність (максимально можна виплачувати 20 відсотків), хоча саме Локачі і тримають престиж районної освіти на Волині перемогами своїх учнів на різних інтелектуальних змаганнях — у 2017 і 2018 роках Локачинську гімназію управлінням освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації було нагороджено відзнакою «Найкращий заклад загальної середньої освіти Волині» за роботу з обдарованими дітьми серед закладів освіти районного підпорядкування.

У районі є школи, де в класі по кілька учнів, а в Локачинській гімназії середня наповненість класів — 22—23 учні, хоча є класи і по 29, і по 30 учнів. І одна річ — працювати з кількома дітьми, а інша — втримати інтерес, навчити й досягти результату з трьома десятками... Потрібно аналізувати рівень освітніх послуг, які надають малокомплектні школи, рахувати витрачені на них кошти, приймати рішення про пониження ступеня закладів освіти (з І-ІІІ ступенів — у І—ІІ), — та сільські ради — засновники шкіл — «грають у мовчанку», а батьки часто не усвідомлюють усієї відповідальності перед майбутнім своїх дітей, адже можливості розвитку, упущені в шкільному віці, не повернути. Хоча їхні діти не можуть і близько отримати тієї освіти (а значить, отримати більше шансів для подальшої самореалізації), яку отримують випускники гімназії в Локачах.

ДО РЕЧІ

Чотири випускники Луцької школи №9 цьогоріч набрали рекордні 200 балів на зовнішньому незалежному оцінюванні. Усього рекордних 200 балів на ЗНО з різних предметів на Волині набрало 15 випускників, причому 200-бальний результат із німецької мови — єдиний у масштабах України.