МЕНЮ

Алгоритм небайдужості

Олеся ШУТКЕВИЧ, «День»
26 березня, 2020 - 10:47
Як вінничани допомагають літнім людям під час карантину

Купити продукти, ліки та навіть заплатити за комунальні послуги допомагають вінницьким пенсіонерам волонтери. Зробили це, щоб не наражати стареньких на небезпеку і дозволити їм залишатися вдома. До допомоги літнім людям долучилися громадські організації, Муніципальна варта та соціально активний бізнес міста. Координує процес департамент соціальної політики Вінницької ради. Старенькі телефонують за номером гарячої лінії міста або звертаються безпосередньо до волонтерів і залишають свої замовлення. Виконують заявку впродовж однієї-двох годин.

СОЦІАЛЬНЕ ПАТРУЛЮВАННЯ

Ще на початку минулого тижня містом почали їздити екіпажі соціальної допомоги для літніх людей. Куратор проєкту, представник ГО «Полум’я надії» Андрій ЖУРА каже, що в такий спосіб вони здійснюють соціальне патрулювання і приймають заявки. Волонтери працюють без вихідних. Щоб робота виконувалася ефективно, місто розподілили на зони. Лівий і правий берег координують куратори на автомобілях, у мікрорайонах — більше як десять волонтерів, які ходять містом пішки. Координація відбувається, завдяки закритій групі в соцмережі.

«Коли надходить замовлення, ми визначаємо, хто найближчий до місця виклику. Визначаємо волонтера, який перетелефоновує і з’ясовує, що саме і куди потрібно доставити. При здійсненні покупок уточнюємо торгову марку товару або діапазон ціни, адже літні люди мають невеликі статки, тому треба вибрати якісні продукти за помірною ціною. Замовлення здебільшого невеликі — це хліб, молоко, яйця та товари першої необхідності Після виконання доставки волонтер зобов’язаний скинути фотозвіт у групу. Так ми знатимемо, що питання вирішене», — розповідає Андрій.

Доставка замовлення відбувається cуворо за карантинними нормами. Волонтери в рукавичках, масках, мають антисептики, а окремі працюють навіть у окулярах. Крім того, що привезти замовлення, волонтери мають поцікавитися, як почувається літня людина, чи знає вона про заходи безпеки, куди телефонувати в разі погіршення самопочуття, чи мешкають з нею рідні й близькі. Пенсіонери до оселі не впускають, доставку залишають під дверима, спілкуються на відстані.

«Добре, що приїхали і все привезли, тепер можна сидіти вдома і не висовуватися, — каже пенсіонерка Юлія Денисова. — Про те, що могла звернутися по допомогу, дізналася від сусідки. Ми обидві дотримуємося карантину, бо в групі ризику, з «набором» хронічних недуг. Спілкуємося лише телефоном. Вона переживає за мене, бо в мене мати старенька — вже до ста років. Треба і її обійти, і про себе подбати. Вдячна, що приїхали, привезли, розпитали, розказали, якось аж спокійніше стало. Розповідатиму про таке добро сусідам, нехай сидять вдома і не наражають себе на небезпеку».

Здебільшого про соціальне патрулювання вінничани дізнаються з «сарафанного радіо». Хоча місцеві ЗМІ і офіційні сайти не раз дублюють інформацію і нагадують, що послуга доставки необхідних товарів і ліків для літніх людей здійснюється щодня. Якщо потрібна допомога, можна телефонувати на гарячу лінію міста за номером 15-60 або ж напряму дзвонити до волонтерів (096) 006-36-05.

ГАРЯЧІ ОБІДИ ПІД ДВЕРІ

Зі свого боку працівники Територіального центру спільно з ІТ-компанією Playtika організували видачу гарячих обідів літнім людям. Раз на тиждень вінничани похилого віку отримуватимуть таку доставку. Минулого разу до акції долучилися 350 літніх вінничан, загалом планують охопити безплатними гарячими обідами 1600 пенсіонерів.


«ОЧІ МАЙДАНУ» / ФОТО ВАСИЛЯ АРТЮШЕНКА (VII Міжнародний фотоконкурс газети «День» - 2005 рік )

«До нас звернулися працівники IТ-компанії Playtika, які вирішили допомогти людям похилого віку. Для запобігання поширення та виникнення коронавірусу працівники Територіального центру соціального обслуговування і колектив ІТ-компанії організували видачу гарячих благодійних обідів літнім людям. Обіди надаються вінничанам, які отримують соціальні послуги в нашому Територіальному центрі», — розповіла директорка департаменту соціальної політики Вінницької міської ради Валентина ВОЙТКОВА.

У компанії Playtika кажуть, що в непростий час для країни та міста вони не можуть стояти осторонь. Тому і прийняли рішення допомогти тим, хто найбільше цього потребує. Адже саме літні люди перебувають у зоні найбільшого ризику. Обіди готують у ресторані «Нова Провінція».

ОПЛАТА КОМУНАЛЬНИХ НА ДОМУ

Оскільки в умовах карантину важливо зменшити потік людей до кас, у Вінниці запровадили додатковий спосіб оплати комунальних послуг. Із 19 березня літні вінничани можуть розплатитися за комірне, не виходячи з оселі. Для цього треба зателефонувати за безплатним номером 0-800-216-612 у робочий час. Оператору потрібно вказати свої дані, ім’я, адресу, а також суму до оплати. Для тих, хто замовляє таку послугу, додому приїжджає касир у супроводі інспекторів Муніципальної варти. Обов’язковою є присутність старшого по будинку чи голови ОСББ, щоб уникнути шахраїв. Після звірки показників і розрахунків оплата відбувається через касовий апарат. Пенсіонери отримують квитанцію одразу на місці.

«В умовах карантину вирішили допомагати людям похилого віку, а також людям з інвалідністю сплатити за комунальні послуги. Щоб вони не стояли в чергах і взагалі не виходили в місто, співпрацівники Муніципальної варти спільно з представниками Муніципальних платіжних систем навідуються додому. Адже не в кожного є можливість скористатися інтернетом і не кожен має родичів, які б допомогли в цьому питанні. Тому, отримавши замовлення на оплату комунальних, ми виїжджаємо на місце і в супроводі старшого по будинку чи голови ОСББ здійснюємо проплату безпосередньо на місці», — розповідає начальник Муніципальної варти Вінниці Віталій ЧИГУР.

Взагалі оплата комунальних у Вінниці здійснюється через єдиний рахунок і зробити це можна через онлайн-сервіс www.pay.vn.ua. Це дає можливість отримувати всю необхідну інформацію щодо поточних нарахувань та заборгованості за комунальні послуги мешканців Вінниці, оплачувати комунальні послуги через інтернет за допомогою платіжних карток та щомісяця отримувати інформацію про нарахування на електронну пошту. І попри те, що сервіс працює ще з 2012 року, вінничани старшого віку все одно сплачують за комірне через пошту або банк, стоячи в довгих чергах. Співпрацівники Муніципальної варти сподіваються, що їхня послуга дозволить вінничанам літнього віку не виходити з дому і обійтися без спілкування під касами зі своїми ровесниками — хоча б на період карантину.